3. generáció
Fritz Glatz 1971-2002
Konrad Glatz fia, Fritz 28 évesen, a tervezettnél korábban kényszerül átvenni az üzletet, miután édesapja egy tragikus balesetben elhunyt. Fritz azonban készen áll a szerepre, hiszen már 1968 óta dolgozik édesapja mellett.
A bécsi Albern kikötőben használt gépekkel kezdi meg a külföldről nagy tételben behozott áruk kisebb kiszerelésű csomagolását, majd ezek értékesítését immár nagykereskedőként. 1977-ben Korneuburgban, egy kifejezetten erre a célra épült csarnokban kezdődik meg az élelmiszerek – török mogyoró, görög mazsola, magyar és cseh mák, valamint mandula, rizs és kókuszreszelék – csomagolása. Hamarosan három óriási csomagológép dolgozik folyamatosan.
Fritz Glatz vezetése alatt az élelmiszer üzletág márkaképviseletté fejlődik. A Nuri és a Delamaris termékek révén a cég jelentős tapasztalatra tesz szert a márkaépítés és a márkamenedzsment területén. A kiskereskedelmi láncok logisztikai elvárásainak és szükségleteinek is könnyedén eleget tesz a trading cég.
Az élelmiszer osztály rendkívül gyors fejlődésnek indul. A látványos fejlődés jelentősen hozzájárul az egész Glatz cég általános üzleti sikeréhez is. Az agrárszektortól eltérően a cég már nem pusztán nyersanyag-kereskedőként, hanem a végfogyasztóknak szánt termékek importőreként és logisztikusaként is működik.
Az 1980-as évek végén az agrárszektor ismét nagy változáson megy keresztül: 1988-ban az osztrák gabonaexport 1,2 millió tonnával éri el csúcspontját, majd ismét csökkenni kezd az alternatív termékek egyre nagyobb térhódítása következtében. Ugyanakkor a Glatznál növekedésnek indul a takarmány és a fehérjetermékek forgalma. A teljes osztrák szójadaraimport 10 százalékát a Glatz bécsi központi irodáján keresztül bonyolítják.
1994-ben Ausztria belép az Európai Unióba. A szabad piacgazdaság jelentősen megváltoztatja az osztrák agráriumot, az évtizedek alatt kialakult struktúrákat és feltételeket.
1996-ban a cég megvásárolja a linzi székhelyű nagykereskedőt, a Hermann Oder KG-t a műtrágyagyártással foglalkozó Agrolinztől. Mezőgazdasági termékek- és gabona-nagykereskedőként az Oder a Glatz konkurense volt, ugyanakkor egyéb tevékenységeivel – tőzeg, növénytápok és virágföld-kereskedéssel – bővíti a Glatz portfólióját.
A magyarországi kötődés is megmarad. 1998-ban részesedik a cég a magyar F. Glatz Kft-ben, melyből 2000-ben létrejön a mezőgazdasági termékek forgalmazásával foglalkozó magyar leányvállalat.
Édesapjához hasonlóan Fritz Glatz is tragikus körülmények között, autóbalesetben hal meg 59 éves korában.